מהי הלבנת הון?

תוכן עניינים

הלבנת הון היא תהליך המסווה את הבעלות האמיתית על כסף או חפצי ערך אחרים כדי להקשות על המעקב. זה גם אמצעי לשימוש במזומן שנוצר מפעילויות לא חוקיות.

הלבנת הון היא תהליך של הפיכת רווחי הפשע והשחיתות לנכסים לגיטימיים לכאורה. זה נעשה כדי להסתיר בעלות, מיקום, מקור או שליטה בהכנסות פליליות.

שיטות הלבנת הון מחולקות בעיקר לשתי קטגוריות: "סיכון גבוה" ו"סיכון נמוך". שיטות בסיכון גבוה כוללות את אלה הכוללות עסקאות חוצות גבולות, חברות מעטפת או מבנים מורכבים אחרים, בעוד ששיטות בסיכון נמוך כוללות לרוב עסקאות פשוטות יחסית וסכומי כסף קטנים.

השיטה השכיחה ביותר בהלבנת הון היא הפקדת מזומן לחשבון בנק במדינה אחרת על מנת להימנע מעוררות חשד. עם זאת, ניתן גם להלבין כספים באמצעות מגוון עסקים והשקעות לגיטימיים וכן באמצעות סחר בסחורות כגון עתיקות או אמנות; אלה ידועים בשם "דרדס".

הלבנת הון היא תהליך של הפיכת ההכנסות מפעילויות בלתי חוקיות לנכסים לגיטימיים לכאורה.

הלבנת הון כוללת בדרך כלל שלושה שלבים: מיקום, שכבות ושילוב.

שלב ההשמה כולל "השבה" או "הלבנה" של הכסף שהושג שלא כדין למוסד פיננסי או לעסק שאינו יודע שהוא מקבל את הכסף הזה. לאחר מכן, המלבין יקבל חשבון בנק על שמו כדי למשוך ממנו את הכספים או להשתמש בהם לרכישת נכס כגון מקרקעין; חשבון זה ישמש לעסקאות עתידיות.

שלב השכבות כולל שימוש במזומן לקניית נכסים בשכבות דרך כמה עסקים וחשבונות שונים עד שהכספים הבלתי חוקיים מוסתרים מספיק ולא ניתן לאתר אותם למקורם.

שלב האינטגרציה כולל המרת נכסי השכבות הללו למזומן, כך שניתן יהיה למשוך אותם מהשוק או להשתמש בהם שוב מבלי לעורר חשד.

מדוע הלבנת הון היא עבירה פלילית?

הלבנת הון היא עבירה פלילית מכיוון שהיא יכולה לאפשר לפושעים להסתיר את רווחיהם הבלתי חוקיים, לרוב באמצעות שימוש בעסקים לגיטימיים, ולהפחית את הסיכון לגילוי ותפיסה.

מהי עבירה פלילית?

עבירה פלילית היא מעשה האסור בחוק הפלילי. עבירה פלילית היא עבירה על החוק הגוררת עונשים אזרחיים או פליליים. דוגמאות כוללות גניבה, רצח ותקיפה.

Open chat
זמינים עבורכם לכל שאלה
Call Now Button